Sunday, July 17, 2011

Budak Kampong!!!!

Budak Kampung!!!
Setaun gua kt selangor...
gua da dengar,gua da nampak macam macam perangai,kerenah dan masalah....
gua ade ramai membe2, kaye, miskin, kampong, bandar semua ade....
tapi masalahnye ade BEBERAPA membe gua x paham erti BUDAK KAMPUNG!!!!
boleh kate hari2 gua usha je perangai budak budak UP TO DATE nie...senang kata budak2 "baru nak up" la....
TAPI yang paling gua ingat dia cakap pasal "BUDAK KAMPUNG"....
PERSOALANNYA sekarang apa salah jadi BUDAK KAMPUNG??? dan jadi budak UP TO DATE tu lu da ATAS ATAS ar??
BRO xpyh terlalu UP To DATE pon kitorang boleh idop la wei!!!!

PERSOALAN!!!

~MOTO~
*Ape barang bawak moto bro!!!naek bas suda!!kampong la!!
#bro, gua pakai moto sebab gua nak bawak mak gua g pasar lu nak soh mak gua naek bas?, kalau gua nak g mancing kat lombong ade bus nak anta gua ke??,kalau gua nak beli rokok sebatang kt ALI MINI MARKET pon gua nak kene tahan bas ke??
 lu ape tau??lu nak pakai,lu pakai...moto rosak??minyak??servis??roadtax??ade lu kesah??

~MAKAN~
*bro,lu x penah makan ke??kolot la sial!!
#la stakat makanan mahal lu nak bangge gua x hadap la wei...kalau donut pon lu nak bangge, mak gua pon boleh buat la..mak lu ape tau??semua beli!!!

~DRESS UP~
*pergh, baju nie popular doe...BUDAK BUDAk ramai paki nie!!!style nie!!
#alo kawan, gua beli baju ikot mata gua, gua ikot badan gua...kalau baju buatan italy ke tapi gua rase x lawo gua x beli la...baju 2 ringgit pon kalau lawo gua pakai je!!

TAPi sekarang BUDAK KAMPUNG xde lah kolot sangat!!!membe membe gua ade gak pkai baju ori, makan kat tmpat tempat mahal!!!
kitorang boleh survive la!!!kitorang ade transport, kitorang ade kemahiran,kitorang ade otak!!!lu ape ade??transport lu orang bas!!kemahiran lu orang??otak lu orang sibuk pikir pasal UP TO DATE!!
GUA BUDAK KAMPUNG, gua boleh survive kt negeri orang!!gua boleh hidup tanpa bantuan budak budak UP TO DATE!!!
tapi ape yang lu orang boleh buat???gua bukan nak tuju pada sape sape!!!gua nak lu orang ingat!!!
*TAK DE KAMPUNG TAK DE BANDAR*

No comments:

Post a Comment